Deserturi cu Magiun de prune Topoloveni .


      V-am povestit acum ceva timp intr-unul din articole, mai exact aici , despre Magiunul de prune Topoloveni , despre aceasta comoara pastrata de mai bine de 100 de ani , despre calitatile deosebite ale acestuia , care ne-au facut cunoscuti peste hotare si care ne face cinste in continuare . De fapt v-am povestit o mica parte depre ceea ce inseamna acest magiun de prune , deoarece s-au scris pagini intregi si sigur se vor mai scrie . Ceea ce nu v-am spus , este faptul ca a fost folosit cu succes la diferite show-uri culinare , fiind ales de chefi renumiti in prepararea a diverse deserturi . La Zurich de exemplu , alaturi de ciocolata neagra elvetiana , lubenita olteneasca si branza feta , rezultand un desert delicios sau la Oslo , checul cu vanilie si fistic a fost innobilat cu Magiun de prune Topoloveni, alaturi de o cupa de inghetata.

      Sigur ca si noi detinem o multime de retete cu magiun de prune sau putem sa ne punem imaginatia la incercare si cine stie ce reteta uimitoare poate rezulta .  

      Datorita gustului dulce -acrisor , parfumului de pruna coapta si a texturii , se comporta foarte bine la toate deserturile . 

                                                         

      Eu , am incercat printre altele cateva retete pe care vi le voi prezenta in mare aici . 

        1.  Briose cu Magiun de prune Topoloveni .

   Am ales o reteta simpla de briose : 250 gr faina , 150 gr zahar , 1 ou , 200 ml. lapte , un praf de sare , 1 plic praf de copt . Dupa ce am pus cam 3/4 din compozitie in forme punem o lingurita generoasa de magiun apoi complecatm cu aceeasi compozitie iar deasipra putem pune o felie de pruna sau samburi de nuca , dupa preferinta . Cand sunt gata le pudram usor cu putin zahar vanilat .  Sunt delicioase .

            2. Galuste cu magiun de prune Topoloveni .

            Desigur ca reteta clasica este cu prune , dar eu m-am jucat cu cateva galuste umplandu-le si cu magiun . Este o alternativa pentru sezonul de iarna cand nu avem prunele chiar la indemana . Reteta pe care o folositi de obicei , doar ca in loc de prune veti pune magiun . Va voi da doar cantitatile de la reteta pe care am folosit-o eu  : 1 kg cartofi albi , 500 gr faina , 3 oua , 3 linguri de ulei , un praf de sare . Apoi 200 gr pesmet , 200 gr zahar , scortisoara  pentru a tavali galustele .

               

              3 . Bombite cu magiun de prune Topoloveni 

        250 gr biscuiti sfaramati , eu i-am dat pe razatoarea mica ... ( mai comod ) 150 gr nuca macinata  , 150 gr margarina Rama , si magiun de prune , cam 3/4 dintr-un borcan de 300 de grame . Acum , fiecare poate aprecia consistenta si mai poate adauga ce anume doreste . Putina esenta de rom , iar in interiorul lor am pus un sambure de nuca . Se amesteca aceasta compozitie sub forma unor minjiute ( mai mici sau mai mari ) si se tavalesc apoi prin nuca de cocos, fulgi de ciocolata sau chiar nuca macinata . La libera alegere . Iata ce mi-a iesit : 

                                              

              3 Tort cu Magiun de prune Topoloveni 

          Pe 8 septembrie , de Sf Maria , ziua mamei mele , m-am gandit sa-i fac o surpriza . Un mic tortulet cu ce aveam prin casa . Blatul simplu din 4 oua , o crema fiarta de vanilie si una de cacao , siropul si putina frisca de ornat . Mi-a venit ideea ( cam tarziu , abia la crema de cacao sa pun si un strat de magiun ) Nu am indraznit sa pun prea mult desi eram convinsa totusi , ca va fi exact ceea ce era nevoie in atata "dulcegarie " Voi repeta experienta si voi fi mai generoasa cu stratul de magiun , deoarece ii da un gust tortului super bun  .

            Adunasem aceste retete pentru a le impartasi cu voi , mai de mult , dar datorita absentei mele , din motive de sanatate , abia acum am reusit sa vi le prezint si sper sa va inspire .

250 de grame de făină, 150 de grame de zahăr, 6 grame de praf de copt, un sfert de linguriţă de sare, un ou, 200 de mililitri de lapte, 100 grame de unt topit, un plic de zahăr vanilat

Citeste mai mult: adev.ro/njbpsl
225 gr. făină
2 linguriţe praf de copt
150 gr. zahăr fin
75 gr. unt topit
1 păstaie de vanilie
1 ou
200 ml. lapte - See more at: http://anasonculapte.ro/briose-cu-dulceata-de-casa/#sthash.lGpb81GZ.dpuf

Etichete: ,