Nunta de vis a Dalidei

       Cand ajunse Vasile la primarie , Dalida muncea de zor. Era intr-o agitatie continua, intocmea liste, adauga, stergea, ba canta, ba se enervea…
      -Buna dimineata , Dalido. Ce-i agitatia asta pe tine, avem oaspeti de la judet, vine prefectul sau altul mai de la varf ? Ce liste faci acolo? Ne premiaza cineva?
-         ‘Neata dom’primar. Nu vine nimeni. Ma marit, raspunse Dalida chicotind, fluturandu-si genele si zambind fericita.
-         Cum te mariti Dalido? Cand? Cum? Cu cine?
-         Eeee domn' primar… cu alesul inimii mele, e de la Bucuresti, l-am cunoscut luna trecuta, cand am fost la intrunirea asociatiei secretarelor … stiti dumneavoastra, unde punem noi tara la cale, pe cine ridicam , pe cine mai schimbam …doar suntem cea mai tare asociatie, toti primarii "ne stie" de frica, nu-i asa ?
-         Asa , si ? cine-i fericitul?
-         Domn’primar , e un domn cu functie, e manierat, dupa sedinta m-a dus la o prajitura si un suc la cofetarie. M-a intrebat ce poftesc, un hot dog sau o prajitura? Delicata cum sunt, am ales prajitura, hi,hi,hi… A zis ca –i place felul meu de-a fi, ca asa o femeie isi doreste si langa care ar vrea sa –si petreaca tot restul vietii, mi-a luat si flori dom' primar, cel mai frumos buchet de garoafe pe care le avea o florareasa la coltul strazii, garoafe domn' primar, intelegi ? nu orice floare. Ah …. ce barbat…ce manierat.. ce gallant.  Dumineca trecuta am fost cu el la ai mei la tara, sa ne cunoastem mai bine. I-a placuuuut…. Ce-i plac animalele domn' primar, privea la vitei , purcei, curci de ziceai ca nu mai vazuse in viata lui asa minunatii. Om de oras… de unde sa vada el asa ceva la Bucuresti. Cand i-a aratat tata, butoaiele cu vin din pivnita a zis ca acolo e raiul pe pamant, chiar asa a zis. Ce sticla…ce pahare …. A vrut totul rustic, furtunul direct la butoi, a zis ca pe unde a umblat el in lumea asta ( si a umblat domn' primar, ca e om umblat) nu a vazut asa ceva, atat de mult i-a placut. Si am fixat si nunta, tot atunci.
-         Bravo Dalido. Sa fie intr-un ceas bun si sa ne veselim la nunta. Ai multi invitati, incap la caminul cultural ?
-         Nuuuuu domn primar, nu vrea . Vrea sa facem nunta la Bucuresti adica la Saftica, aproape .                     

     Cica are si el oameni sus pusi, nu ii poate plimba atata distanta si vrea sa le ofere conditii, dintre cele mai bune, vrea sa facem o nunta ca-n filme, o nunta eleganta. Am si fost acolo, am vazut locatia.
-         Dom' primar, asa ceva nu am vazut in viata mea, dom' primar. La cate nunti am fost eu si la noi la camin, si la mine la tara, si la Slobozia , nu exista asa ceva. Au un salon de nunta … nici dumneavoastra n-ati vazut asa ceva, dom' primar, nici doamna Manuela. Stati asa ca mi-am notat cum se numeste "Salon du Mariage Toujours l'Amour.
    Un salon somptuos, dom' primar, cu un ring de dans generos, sa vedeti ce hora mare o sa se incinga acolo, are loc tot satul sa joace. Dar, nuuu…. Ca nu invit pe toti de aici, doar persoanele importante, consilierii si prietenii .
                                                           

    Facem si  cununia civila si cea religioasa tot acolo, ca se poate, asa "ne-a' zis domnii de acolo, langa piscina. Ca "are"o piscina acolo, o frumusete dom'primar. Dansul mirilor tot la piscină, deasupra apei, cu pian, va dati seama ? Cu focuri de artificii deasupra piscinei. Toti vor ramane cu gura cascata, ca asa ceva nu au mai vazut.
                                                         
     Stiti ce mi-a placut la salon ? Ca nu are stalpi in sala. Ma gandeam numai la Celentano, cati stalpi ar fi luat in brate. Hi,hi,hi…. Ce ziceti, pentru décor dom' primar, ce culoare sa aleg, parca as alege cu putin mov, ca mie imi place mov.
-         Da Dalido, ti se potriveste, neaparat putin mov. 
-   Asa ziceam si eu.  
-   Si.... ce faci ? taie taica-tu vitelul, porcii ? 
-   Doaaaamne, domn'primar..... "Are ei " de toate acolo, au bucataria proprie. El vrea meniu frantuzesc, eu vreau si niste sarmale domn'primar. Ce nunta e aia fara sarmale ? Sa ma vorbeasca astia pe urma ca nu am avut sarmale la nunta? Saptamana asta, urmeaza sa mai mergem sa definitivam toate detaliile.Dar daca va spun una, chiar ca ramaneti cu gura cascata: are toaletă specială pentru mireasa, adica pentru mine. Va dati seama? 
-   Pai ce are mai Dalido de e asa speciala, doar pentru tine? E asa mica, nu "incape"doua persoane mai slabe in ea ?
-   Nuuuu dom'primar, e mai mare ca biroul dumneavoastra, dar asa se cade.
-   Aha.... Si, ai vorbit cu Rata, cate transporturi trebuie sa faca? Trebuie sa care la ei cu o zi inainte. 
-   Si asta e rezolvata dom'primar, tot de la ei. Transport gratuit: P-ta Presei Libere – Saftica sau au taxi-uri in parcare cine vrea cu taxi-ul, da'plateste. Si "are "si unde sa-i culce acolo, "are"spatiu de cazare în incinta Săftica Resort. Ca EL vrea si a doua zi sa petrecem, cu ciorba de potroace.
    O sa fie o nunta, cum nu s-a mai vazut. Trei judete 'or sa vorbeasca si sa povesteasca. 
-   Bravo, mai Dalido, ti-a pus Dumnezeu mana-n cap. Ce sa zic, casa de piatra si sa fie intr-un ceas bun.
-   Multumesc, domn'primar. Ma apuc sa termin lista cu invitatii, ca-l astept deseara sa vina, trebuia sa vina de aseara dar n-a putut c-a aparut ceva urgent si vad ca nici nu m-a mai sunat. Cred ca e tare ocupat.
-   Vezi, sa nu fi uitat ca se insoara.
-   Eeeee.... cum asa, domn' primar? facu Dalida ochii mari, nestiind ce sa faca, sa zambeasca sau sa-l ia in serios.


                          Articol scris pentru Spring SuperBlog 2016. 



Etichete: , , , , ,